fbpx
Castro - Sinu kinnisvara. Hoitud.

Kummutame müüte – kinnisvarahaldus-
ettevõtte vahetamine
2 päevaga

Levinumad müüdid, mille taha jääb haldusettevõtte vahetus

Korteriühistu juhatus võib kaaluda haldusettevõtte vahetamist mitmel põhjusel, nagu puudulik kommunikatsioon, viivitused remonditöödes või ebapiisav dokumentide haldus. Kui sellised probleemid on ilmnenud, miks siis ikkagi ei võeta ette haldusettevõtte vahetusprotsessi? Sageli jäädakse kinni levinud eksiarvamustesse ja müütidesse, mis tekitavad hirmu, et protsess on keeruline, aeganõudev ja võib põhjustada täiendavaid probleeme. Toome teieni ühed levinumad müüdid, mille taha see vahetusprotsess sageli jääb.

 

1. Müüt – kinnisvarahaldusettevõtte vahetamine on keeruline ja aeganõudev protsess

Paljud korteriühistute esimehed ja majaelanikud usuvad ekslikult, et kinnisvarahaldusettevõtte vahetamine on keeruline, aeganõudev ja stressirohke protsess. Sageli levivad hirmud selle ümber, et olemasoleva halduspartneri vahetamine võib kaasa tuua lõputuid koosolekuid, dokumentatsiooni kadumist, renoveerimis- või ehitustööde garantii kehtivuse lõppemist või isegi pikaajalisi vaidlusi.

Tegelikkus:

Tänapäeval on kinnisvarahaldusettevõtte vahetamine sujuvam ja kiirem kui kunagi varem. Uued digilahendused ja selged seadusandlikud juhised on oluliselt lihtsustanud kogu protsessi, muutes selle vähem koormavaks nii korteriühistule kui ka selle juhatusele. Kogu vahetusprotsess võib võtta aega vaid paar päeva ning korteriühistu juhatuse esimehe roll piirdub enamasti vajalike dokumentide allkirjastamisega.

2. Müüt – Garantiidokumendid jäävad haldusettevõtte omandiks ja on keeruline neid endiselt ettevõttelt kätte saada

Paljud korteriühistu juhatused kardavad, et haldusettevõtte vahetus toob kaasa suuri komplikatsioone, eriti seoses garantiidokumentide ja nendega seotud õiguste säilitamisega. Tekib ekslik arvamus, et kui haldusettevõtet vahetada, võivad garantiidokumentide kehtivus ja muud olulised andmed kaotsi minna. Samuti peljatakse, et kogu protsess jääb juhatuse õlgadele, mis nõuab neilt suurt töömahtu ja vastutust.

Tegelikkus:
“Dokumentatsioon ja garantiid kuuluvad korteriühistule, mitte haldusettevõttele.”

Tegelikkuses kuulub kogu dokumentatsioon, sealhulgas garantiidokumendid, korteriühistule ja selle liikmetele, mitte haldusettevõttele. Haldusettevõte on ainult dokumentide haldaja ja on kohustatud need üle andma korteriühistule või uuele haldusettevõttele, kui koostöö lõpeb. Uue haldusettevõtte ülesanne on tagada, et kogu vajalik dokumentatsioon, sealhulgas garantiid, on korrektselt üle antud ja nende kehtivus säilib.

3. Müüt Haldusettevõtte vahetus tühistab garantiide kehtivuse

Sageli arvatakse ekslikult, et garantiidokumentide kehtivus sõltub otseselt haldusettevõttest, eriti kui endine haldusettevõte rõhutab nende endi rolli garantiiküsimustes. 

Tegelikkus:
Garantii kehtib sõltumata haldusettevõtte vahetusest, kuna selle annab ehitusettevõte, mitte haldusfirma.

Tegelikult jääb garantii kehtima olenemata haldusettevõtte vahetusest, sest garantiid annab ehitusettevõte, kes tööd teostas. Professionaalne haldusettevõte teab, kuidas seadustega kooskõlas toimida ja vajadusel pöörduda ka ametiasutuste poole, et dokumente kätte saada. Juhatuse esimees ega majaelanikud ei pea ise selle pärast muretsema, sest uus haldur tegeleb kõigi vajalike toimingutega.

4. Müüt – Haldusettevõtte lepingu lõpetamine on ebamugav ja stressirohke

Mõningatel juhtudel tunnevad korteriühistute juhid ebamugavust, kui tuleb lõpetada haldusettevõttega lepingud. Tekib mure, et kirjavahetus ja telefonikõned halduspartneriga võivad luua ebameeldivaid olukordi, kus ei soovita otse välja öelda, et teenuse kvaliteediga pole rahul. Selline olukord võib tunduda nii ebamugav, et mõnikord lükatakse ettevõtte vahetusprotsess edasi just seetõttu, et juhatus ei soovi selliseid vestlusi pidada.

Tegelikkus:
“Juhatus ei pea ise läbi viima ebamugavaid vestlusi või kirjavahetust senise ettevõttega, kuna uus haldusettevõte võtab kogu suhtluse enda kanda.”

Uus haldusettevõte võtab kogu lepingu lõpetamise ja suhtluse senise halduspartneriga enda peale. See tähendab, et juhatus ei pea ise läbi viima ebamugavaid vestlusi või kirjavahetust, kuna uus haldusettevõte korraldab kõik vajalikud toimingud volituse alusel. Nii tagatakse sujuv ja stressivaba üleminek, ilma et juhatus peaks tundma end ebamugavalt.

Loe lisaks ka: Haldusettevõtte vahetus? Sama lihtne kui mobiilioperaatori vahetus!

Kokkuvõtteks

Uus haldusettevõte võtab suurema osa toimingutest enda kanda – alates lepingu lõpetamisest ja dokumentatsiooni ülevõtmisest kuni võtmete vastuvõtmise ja ligipääsude uuendamiseni. Juhatuse esimehe roll on minimaalne ja piirdub peamiselt vajalike dokumentide allkirjastamisega.

Korteriühistul ei ole põhjust karta haldusettevõtte vahetust, eriti kui praegune teenus ei vasta ootustele. Õige halduspartneri leidmine ja vahetamine võib märkimisväärselt parandada korteriühistu haldust ja elanike rahulolu. Kui praegune haldusettevõte ei paku piisavat teenust, on vahetus mõistlik ja lihtne samm parema tuleviku suunas.

Kui teie korteriühistu vajab kinnisvarahaldusettevõtte vahetust või otsite usaldusväärset halduspartnerit, on Castro valmis teid teenindama. Võtke meiega ühendust, et arutada teie korteriühistu vajadusi ja leida parim lahendus haldamiseks.
Küsi tasuta konsultatsiooni ja saame koos läbi vaadata, kuidas üleminek sujuvalt ja tõhusalt korraldada. Meie eesmärk on tagada, et teie korteriühistu saab vajaliku toetuse ja teenuse, mida ootate.

Vaata meie teenuseid SIIT

© 2024 Kõik õigused kaitstud. Castro Kinnisvarahaldus OÜ
Privaatsustingimused